Сьогодні одним із найважливіших питань освітнього процесу є повномасштабна війна та ті виклики, які вона формує. Освіта має адаптуватися, щоб відповідати новим потребам суспільства, пропонуючи учнівству знання й уміння, які можна застосувати в повсякденному житті. У цьому зв’язку, Міністерство освіти і науки України розпочинає реалізацію комплексної політики «Освіта для життя» системного оновлення змісту освіти, що є продовженням та посиленням реформи Нової української школи. Ініціативу спрямовано на подолання розриву між теорією та практикою, між шкільною програмою й реальними потребами учнів. Детальніша інформація за покликанням: https://educationforlife.mon.gov.ua/
«Шкільна освіта має готувати учнів до реального життя. Це – головна ціль, відповідно мета освітньої політики – створити систему, де кожен учень не просто здобуває знання, а розвиває практичні вміння, вчиться критично мислити та працювати в команді. Водночас ми прагнемо полегшити роботу вчителів, надавши їм чіткі інструменти та методики для досягнення освітніх цілей», – зазначає міністр освіти і науки України Оксен Лісовий.
Реалізація політики
передбачає комплексний підхід через розроблення концепцій для всіх освітніх
галузей. Освітня галузь об'єднує споріднені предмети й курси. Концепції кожної
галузі стануть дорожніми картами змін, які визначатимуть не лише, зміст і
методику навчання, але й взаємозвʼязки між предметами та курсами всередині
галузі та які компетентності формує кожна галузь, як оцінювати успіхи учнів, а
також яким має бути сучасний освітній простір.
За словами заступниці
міністра освіти і науки Надії Кузьмичової: «У результаті політики «Освіта для
життя», навчання стане зрозумілішим та послідовнішим, діти зможуть
застосовувати знання для розвʼязання реальних завдань та проблем, уроки стануть
цікавішими та логічно взаємопов’язаними; зʼявляться сучасні підручники, навчальні
матеріали та моделі освітніх просторів (лабораторій, майстерень, мистецьких
студій)».
Отже, з 22 лютого 2025
року МОН розпочинає відкритий діалог про те, як оновити викладання предметів та
курсів. Під час фахових зустрічей освітяни працюватимуть над створенням нових
концепцій кожної освітньої галузі.
Щоб забезпечити
прозорість та врахувати різні погляди, МОН залучає громадськість до обговорення.
Зареєструватися для
участі можна за покликанням: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfF0oTgMlBJjk1mRAnW6aelGyBSQ175T8XV4AMJYif8LKWAsw/viewform
Після опитування: освітян і освітянок https://mon.gov.ua/news/mon-stvoriuie-kontseptsii-osvitnikh-haluzei-shcho-zminytsia та батьків або тих, хто виконує їхню роль, стартує масштабне опитування учнів 5-11 класів https://mon.gov.ua/news/osvita-dlia-minlyvoho-svitu-mon-zaproshuie-batkiv-proity-opytuvannia
Їхня думка є особливо
важливою, адже саме школярі й школярки – головні бенефіціари освітніх змін.
Навесні 2025 року МОН опублікує
перші напрацювання концепцій, які пройдуть громадське обговорення. Відтак, після
затвердження наказом, з вересня 2025 року, окремі школи пропілотують оновлення
змісту в трьох галузях: мистецькій, технологічній і природничій для 5-их класів
тощо.
Немає коментарів:
Дописати коментар