Державна служба якості освіти України сформулювала консолідовані пропозиції (рекомендації) щодо подолання освітніх втрат і забезпечення доступу до якісної освіти за підсумками ІІ етапу загальнодержавного моніторингового дослідження якості освіти у закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану (2024 рік). Звіт сформований на основі результатів тестування учнів 6-х і 8-х класів та їх обговорення в макрорегіонах ‒ Заході, Півдні, Півночі, Сході, а також в межах Форуму якості освіти.
У результатах дослідження чітко окреслено основні
виклики, з якими стикається освітня система України в складних умовах воєнного
стану. Освітні втрати, емоційне вигорання педагогів, зниження мотивації серед
здобувачів освіти, нерівномірність доступу до ресурсів та необхідність у
психологічній підтримці учасників освітнього процесу стали центральними темами
для обговорення.
На основі зібраних даних і практичного досвіду
сформульовано низку пропозицій (рекомендацій), які охоплюють широкий спектр
заходів: від оновлення нормативно-правової бази та забезпечення ресурсів до
впровадження інноваційних програм психологічної підтримки й модернізації
освітніх практик.
Особливу увагу приділено питанням підвищення
кваліфікації педагогів, розвитку профорієнтації учнів та забезпечення умов для
інклюзивної освіти. Важливо, щоб запропоновані кроки були реалізовані не лише
на державному рівні, але й активно підтримувалися громадами та закладами
освіти.
Отже, як подолати освітні втрати?
Держслужба якості
освіти надала рекомендації:
🔹 Органам влади: субвенції, підтримка молодих
педагогів.
🔹 Школам: академічна свобода, нетипові програми.
🔹 Громадам: психологічна підтримка, інвестиції в
освіту.
Таким чином, узгоджені
зусилля всіх учасників освітнього процесу, підтримані реалістичними і
обґрунтованими рекомендаціями, допоможуть не лише подолати поточні проблеми,
але й закласти основу для стійкого розвитку освітньої системи в майбутньому.
Ознайомитися детальніше
можна за покликанням: https://sqe.gov.ua/konsolidovani-propozicii-z-podolann/
Немає коментарів:
Дописати коментар